Skip to main content

Waarom ga je in vredesnaam bloggen??

Ik ben sinds afgelopen woensdag aan het bloggen geslagen. Ik hoor mensen denken, en sommigen vragen het mij ook gewoon rechtstreeks,..."waarom zet je in vredesnaam zulke persoonlijke informatie of gedachten online voor de hele wereld?" (dat hoop ik ooit wel te bereiken denk ik, de hele wereld).

Nou dat ga ik jullie vertellen. Schrijven en online zetten is een stuk goedkoper dan iedere week naar de psycholoog! Geintje! Nee, ik ben gaan bloggen omdat ik veel nadenk over zaken, maar me eigenlijk niet vrij voel om daar in mijn omgeving over te praten. En nee dat ligt zeker niet aan mijn omgeving, maar dat ligt aan mij.

Ik ben altijd al vrij open geweest over wat ik denk of voel, maar ik merk toch dat het niet altijd even geaccepteerd wordt, en dat vind ik jammer want daardoor klap ik dicht en zeg ik niks meer. En dat laatste ligt echt aan mij.

Tova Leigh is een blogger en vlogger, die er inmiddels voor betaalt wordt hoor trouwens, die gevoelige onderwerpen aansnijd met betrekking tot het moederschap en over hoe zwaar het nu eigenlijk is, en dat vind ik dus geweldig! De grappige manier waarop zij onderwerpen aansnijd en bespreekt vind ik top. Maar ik ben geen Tova natuurlijk en geen vlogger.

Ik wil wel vrij zijn in het mij kunnen uiten, vrij zijn in mijn gedachten op papier te zetten en kunnen vinden en denken wat ik wil. Tegelijkertijd wil ik mij niet meer druk maken om wat anderen hiervan vinden. Ik ben namelijk helemaal niet zo zeker van mezelf als het misschien wel lijkt, en ben eigenlijk super verlegen.

Zo durfde ik bijvoorbeeld heel lang niet naar de sportschool, want stel dat iemand naar me kijkt, of vindt dat ik te dik ben, of vindt dat ik het verkeerd doe, en ga zo maar door, maar weet je, WHO CARES?! Nu vind ik het nog steeds spannend, maar ik ga wel. Met mijn oordopjes in mijn oren en mijn muziek zo hard dat ik er bijna doof van word, helemaal afgesloten van alles en iedereen, maar ik ga wel.

Een tijdje geleden ben ik erachter gekomen dat ik hoogsensitief ben. Wat het inhoudt is dat ik letterlijk ALLES hoor, zie en ruik wat er om mij heen gebeurt. Dat is een soort van super woman eigenschap eigenlijk, want hoe cool is dat?! Als mensen denken stiekem iets over mij te kunnen zeggen en denken dat ik het niet hoor, oeps toch gehoord. Als mensen denken nou dat scheetje ruikt zo zwak die ruikt niemand, fout want ik ruik het wel. Als iemand mij denkt te kunnen laten schrikken zie ik ze vanuit mijn ooghoeken al aankomen. Dat soort zaken dus.

Maar het heeft ook een zeer negatieve kant. Alles zien, ruiken, maar vooral horen, is bloedirritant en heel erg vermoeiend wanneer je jezelf nog niet hebt aangeleerd om dit uit te schakelen. En nee, dat lukt mij dus nog niet. Naast dat ik snel afgeleid ben, heb ik hierdoor ook regelmatig hoofdpijn, migraine zelfs, kan ik geluiden aan het einde van de dag niet meer verdragen en kan ik ontzettend chagrijnig worden. Ik sluit mij dus regelmatig onbewust toch af voor mijn omgeving, waardoor anderen weer denken dat ik niet luister of doe alsof ik ze niet zie.

Maar daar heb ik dus iets op gevonden. Door gevoelens en ideeën van me af te schrijven wordt mijn hoofd weer wat leger. Dus als mijn hoofd te vol zit, ga ik lekker bloggen. Dat helpt mij, ik vind het leuk, en hopelijk help ik daar een ander ook mee.

Vind ik bloggen dan niet eng zou je denken? Natuurlijk vind ik het eng!

Ik wil namelijk niet teveel van mezelf prijsgeven, veel dingen zijn namelijk gewoon echt privé. Ook wil ik mijn omgeving, vooral mijn partner en kinderen, zoveel mogelijk hierbuiten houden. Dus het is naast eng ook best moeilijk, want wat schrijf je wel en wat schrijf je niet. Terwijl ik dit schrijf staat mijn tweede post al klaar, wat nu dus mijn derde wordt, omdat dat toch een erg persoonlijk onderwerp is. Het is wel van mij alleen maar toch heel persoonlijk.

Wat ik ook eng vind is om boeiend te zijn en te blijven, want ja er zijn heel veel bloggers en vloggers inmiddels, en ook heel veel over het moederschap.
En als je eenmaal een bepaalde stijl hebt gekozen, bijvoorbeeld een grappige stijl, hoe zorg je er dan voor dat je grappig blijft? Kan je er dan ineens een heel serieus onderwerp tussendoor gooien, of raak je dan volgers kwijt?

Dat zal ik allemaal wel gaan leren denk ik.

Voel je vooral vrij te reageren op mijn post of te liken en/of te delen. Want, zoals ik wil kunnen zeggen wat ik voel of denk, moeten jullie dat ook kunnen. Dus, laat maar weten hoe jullie erover denken.

Ben je zelf ook hoogsensitief en kun jij er wel mee omgaan, dan hoor ik heel graag hoe je dat doet!


Lovingmommy

Comments

Popular posts from this blog

Waarom ik een pauze had ingelast

Een aantal van jullie hebben misschien gemerkt dat ik een tijdje geen blogposts meer heb geschreven. Zoals beloofd ga ik jullie vandaag de reden(en) hiervan vertellen. Een reden is dat ik mij even wilde focussen op mijn lichamelijke herstel en mijn gezin. Zoals jullie misschien nog weten heb ik, inmiddels twee jaar geleden, een ongeluk gehad waarvan ik nog steeds niet helemaal hersteld was. Inmiddels ben ik sinds een paar maanden weer helemaal de oude en weer volledig aan het werk. Dus dat stukje is gelukt! Dan nu mijn tweede reden: Een tijdje geleden schreef ik een blogpost over een mogelijk derde kindje. Ik schreef hoe ik erover dacht en ik schreef over mijn twijfels. Wilde ik het wel echt? Of wilde ik gewoon heel graag een meisje? Als je deze blogpost wilt nalezen, klik dan op onderstaande link: http://lovingmommy2.blogspot.com/2018/01/een-derde-kind.html?m=1 Ik besloot toen, met mijn man samen, dat we er niet voor zouden gaan zolang we alleen een meisje wilden. Wa

Mijn gender reveal party

Toen ik zwanger was van mijn eerste twee kindjes, was het nog niet echt in om een babyshower te krijgen. Een gender reveal party was toen helemaal nog geen ding in Nederland. Nu ik zwanger ben van mijn derde kindje is het echter helemaal hot! Maaaar ik hou de dingen heel graag in eigen hand, dus iemand anders vragen een babyshower te organiseren is niet echt een optie. Dus dat moest dan maar een gender reveal party worden...maaaar zoals ik al eerder schreef, ik wil het wel graag in eigen hand hebben, ofwel de gender moest van mij wel eerst bekend zijn voor ons. Dus mijn man, mijn jongens en ik wisten al het geslacht van de baby. Ik moet zeggen dat mijn jongens het geheim echt super goed hebben bewaard, letterlijk niemand wist vantevoren het geslacht. We hebben onze eigen gender reveal taart gemaakt, want ja ik bak onze taarten nu eenmaal graag zelf. Daarnaast zijn wij echter ook gek op donuts, en laten ze daar nu geweldige babyshower donuts hebben! Dus hoppa ook even 36 donut

Mijn roots....wat ben ik nu eigenlijk?

Ik ben geboren in Nederland. Ik heb een Spaanse moeder en mijn vader, die helaas vrij jong is overleden, was een Nederlander. Ik heb altijd in Nederland gewoond en ben ook erg Nederlands opgevoed. Toch werd ik vroeger een keer een buitenlander genoemd, en nee dit was geen vreemde op straat die op ruzie uit was ofzo, het was iemand die mij kende en mijn roots kende. Ik was zo verbaasd dat ik bewust de discussie aan ging, want ondanks mijn Nederlandse vader, Nederlandse opvoeding en het feit dat ik in Nederland ben geboren en de Nederlandse nationaliteit heb, was ik volgens die persoon nog steeds geen Nederlander. Volgens de Nederlandse wet ben ik een Nederlander, maar volgens deze persoon niet. Hoewel ik die persoon totaal onbelangrijk vond, vond ik het wel interessant om te weten waarom die persoon dat vond. Conclusie, ik ben geen Nederlander omdat mijn moeder geen Nederlander is. Toch bijzonder niet, dat sommige mensen het kennelijk beter denken te weten dan de Nederlandse wetg